Gyakran ismételt kérdések
Ajánlatkérés
- Hogyan kaphatok ajánlatot?
A pontos árkalkuláció nagyon egyszerű, melyet Ön is el tud végezni a főoldalon. Az árkalkulátorban a szükséges adatok megadását követően pontos információt kap az igénybevehető szolgáltatásokról, azok árairól, és a szállítási időkről.
Megbízás
- Telefonon is leadhatom a megbízást?
Rendszerünk az online, vagy az írásos megbízást részesíti előnyben, mivel, ha telefonon történik a címadatok felvétele, akkor a címek lediktálása és pontos rögzítése nehézkes, és esetleg pontatlan lehet, aminek következtében a szállítás során problémák merülhetnek fel. Kivételes esetekben azonban van lehetőség a telefonon történő megbízás leadására is. Elérhetőségeinket a Kapcsolat oldalon tekintheti meg.
- Behozatal (import) esetén, hogyan adjam fel a megbízást?
Az import megbízás leadása nem különbözik az export vagy belföldi megbízás leadásától. A feladó adataihoz a csomagot feladó fél adatait, a címzetthez a csomagot fogadó fél adatait kérjük megadni.
- Miért szükséges a nyomtató?
Egyes megbízások leadása esetén fuvarlevél nyomtatása szükséges. Ebben az esetben a fuvarlevelet a csomaggal együtt át kell adni a futárnak. Azt, hogy a megbízás során szükség lesz-e nyomtatott fuvarlevélre, már az ajánlatoknál megjelöljük. Az ezzel kapcsolatos teendőiről, és a megbízáshoz szükséges egyéb információkról a megbízást követően tájékoztatást küldünk e-mailben.
Fizetés
- Hogyan tudok fizetni?
A megbízási díj kifizetése banki átutalással, vagy bankban történő készpenzes befizetéssel történhet. A fizetést csakis a rendelés jóváhagyása után kell megtenni, a jóváhagyásról szóló, külön e-mail üzenetben foglaltak szerint. Az e-mailben a fizetéshez minden szükséges információt elküldünk az előlegszámla (pro-forma számla) kíséretében.
- Fizethetek a futárnak készpénzben?
Erre jelenleg nincs lehetőség.
Csomagolás
- Miért kötelező a csomagolás?
A csomagolás azért kötelező, mert a csomagok más megbízók csomagjaival együtt kerülnek szállításra, többször átrakhatják azokat egyik szállító járműről a másikra, és a csomagolás hivatott megvédeni magát a szállítandó árut a szállítás során felmerülő külső hatások ellen. Továbbá a csomagolás biztosítja azt is, hogy más küldemények ne szennyeződjenek, vagy ne sérüljenek meg a küldemény esetleges tartalma miatt, és azt, hogy a csomagot biztonságosan lehessen kezelni a szállítás során. A csomagolási tanácsainkról részletesebben a Csomagolási tanácsok oldalunkon olvashat.
- Törékeny áru szállítását vállalják?
Törékeny áru szállítását cégünk vállalja, azonban semmiféle felelősséget nem vállalunk a csomag esetleges sérülése, vagy megsemmisülése esetén. Amennyiben saját felelősségre úgy dönt, hogy törékeny árut kíván feladni, kérjük, hogy kiemelten ügyeljen a gondos csomagolásra. A csomagolási tanácsainkról részletesebben a Csomagolási tanácsok oldalunkon olvashat.
- Boros üvegek szállítását vállaljuk?
Boros üvevek szállítását cégünk vállalja, viszonr hasonlóan a törékeny áruk szállításához, semmilyen felelőséget nem tudunk vállalni az áruért. Borosüvegek szállítához speciális csomagolóanyagot tudunk biztosítani! Amennyiben igényli, kérjük keresse fel ügyfélszolgálatunkat!
Csomagfelvétel
- Hova kell elvinnem a csomagot?
Háztól-házig szolgáltatást végzünk, tehát futárunk az Ön által kért felvételi címen munkaidőben fogja átvenni a csomagot.
- Mikor jönnek felvenni a csomagot?
A csomagot futárunk munkaidőben veszi fel a kívánt napon, a megadott felvételi címen. Pontosabb felvételi idő igénye esetén kérjük vegye fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálatunkkal a Kapcsolat oldalon található elérhetőségek bármelyikén.
- Hétvégén is van csomagfelvétel?
Csomagfelvétel csak munkanapokon lehetséges, hétvégén jelenleg nincs rá mód.
- Nem vették fel a csomagomat. Mit tegyek?
Kérjük vegye fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálatunkkal a Kapcsolat oldalon található elérhetőségek bármelyikén.
Szállítás
- Hány nap a szállítási idő?
A szállítási időkről az ajánlatoknál tájékozódhat. Különböző szolgáltatásokhoz (ajánlatokhoz) különböző szállítási idők tartozhatnak. A feltüntetett szállítási idők tájékoztató jellegűek, a küldemény felvételétől számítandók, és munkanapokban értendőek. Továbbá, a feltüntetett szállítási időbe nem számít bele a vámköteles küldemények során elvégzendő vámügyintézés időtartama.
- Ha nincs otthon a címzett, amikor kiszállítanak, mi a teendő?
A futár 2 alkalommal kísérli meg a csomag kézbesítését. Amennyiben az első alkalommal a futár a címzettet nem találja a megadott kézbesítési címen, akkor az azt követő munkanapon újból megkísérli kiszállítani a küldeményt. Bizonyos szolgáltatások esetén a sikertelen kézbesítést követően a küldemény egy átvételi ponton kerül elhelyezésre. Az átvételi ponton történő elhelyezésről, annak pontos címéről, a futár értesítést hagy hagy a kézbesítési címen.
- Hétvégén is van kézbesítés?
A küldemények kézbesítése munkanapokon történik. Kivételt képezhet a szombati kézbesítés. Az igényt még a megbízás leadásakor jelezni kell! Amennyiben szombati kézbesítést szeretne kérni, minden esetnben először lépjen kapcsolatba az ügyfélszolgálatunkal.
- Hol van a csomagom?
Küldeményét a felvételt követően nyomon követheti, melyet a megbízások listájában található fuvarlevél számra kattintva tekinthet meg. A megbízás részleteiben található fuvarlevélszámra kattintva is megtekintheti a nyomonkövetési adatokat. Fontos tudni, hogy a nyomonkövetési adatok legfeljebb a feladástól számított 3 hónapig tekinthetőek meg.
Vámkezelés
- Milyen esetekben szükséges vámkezelés?
Vámkezelés olyan export illetve import megbízások esetén szükséges, melyeknél vagy a feladó, vagy a címzett Európai Unión kívüli országból való. Az Európai Unió tagállamairól a a következő oldalon tájékozódhat: Európai Unió Wikipédia
- Mennyibe kerül a vámkezelés?
A vámkezelési díjakról a Szolgáltatások oldalon tájékozódhat.
- Ki végzi a vámkezelést, milyen nyomtatvány szükséges hozzá?
A vámkezelést a csomag szállítását végző partnereink végzik. A szükséges dokumentációkról ügyfélszolgálatunk minden egyes esetben tájékoztatást küld, amikor az igény felmerül. A vámkezeléshez minden esetben szükség van a küldeményhez tartozó áruszámlára (pro-forma, vagy kereskedelmi számla).
Egyéb
- Már regisztráltam, de elfelejtettem a jelszavam, mit tegyek?
Az Elfelejtett jelszó oldalon megadhatja a regisztrációhoz tartozó email címét, és mi elküldjük Önnek a jelszó megváltoztatásához szükséges linket, melyre klikkelve új jelszót adhat meg felhasználói fiókjához.
- Panaszom van. Hogyan éljek panaszommal?
Panaszát kérjük, szíveskedjen e-mailben, vagy postai levélben, írásban eljuttatni cégünkhöz. A beérkező panaszokat minden esetben kivizsgáljuk, és a kivizsgálás eredményéről tájékoztatást küldünk.